Lasting innhold ...

Bård Brænde

Bård Brænde

Konseptutvikler og formidler

Bård Brænde er glødende opptatt av måten vi samhandler og er et fyrverkeri på scenen! «Slik gjør vi det hos oss!» er hans favorittfrase når han holder foredrag om arbeidsglede, samhandling og strategi.

UFORPLIKTENDE FORESPØRSEL

Send oss enkelt en forespørsel. Du får lynraskt svar på for eksempel pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpliktende.

Bård Brænde har bakgrunn fra to svært forskjellige miljøer. Han er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med fokus på strategi, organisasjon og markedsføring. I tillegg er han en av landets fremste eksperter på improvisasjon og teatersport.

Improvisasjon handler om å gjøre hverandre gode. Strategi handler om å nå spennende mål. Et foredrag med Bård setter begge disse aspektene sammen på en skreddersydd og engasjerende måte!

Bårds foredrag kommer også med markedets beste latter- og læringsgaranti!

    Reisen inn i det digitale

    • Det er ikke til å unngå: De virksomhetene som er flinkest til å tilpasse seg digitale verktøy får et hestehode på konkurrentene sine i tiden fremover. Alle ønsker endring, men ingen vil endres… og særlig ikke når det digitale potensielt kan erstatte mange av de oppgavene vi i dag fyller dagen vår med.
    • I dette foredraget ser Bård på hva og hvordan bedrifter bør fokusere for å fremme og ikke hemme reisen inn i det digitale. Han vil også belyse hva som er styrkene og svakhetene med digitale hjelpemidler og hvordan digitalt til syvende og sist er en bærer av budskap mellom mennesker.

    Verdens beste arbeidsplass

    • Hva skal til for å kunne hevde at dere har verdens beste arbeidsplass?
    • I dette foredraget belyser Bård relasjonene og trivselen på jobb, hvor viktige valgene vi foretar oss i det daglige er for arbeidsgleden og evnen til å nå mål.
    • Foredraget handler også om hvorfor vi gjør det vi gjør – og hvordan litt konseptutvikling og fokus på samhandling kan flytte fjell – både for motivasjonen i det daglige – OG for resultatene dere oppnår i fellesskap.

     

    Verdens beste arbeidsplass – pakkeløsning

    Pakkeløsningen inneholder foredraget som beskrevet over – men også:

    • Bård besøker virksomheten og intervjuer uformelt et utvalg ansatte der de jobber til daglig. Hensikten er å danne seg et godt bilde av virksomhetens miljø og muligheter – slik at foredraget treffer best mulig. Etter samtalene lager Bård en kort, anonymisert oppstilling til oppdragsgiver.
    • Bård kommer tilbake på et allmøte og bidrar til å “holde flammen levende” og feire de suksessene dere har hatt siden foredraget.

     

    FLYTSONEN

    • Et forankret foredrag som handler hvordan kommunikasjon kan fremme og ikke hemme samhandling og resultatsoppnåelse… Trolig kjenner dere på at det har oppstått litt for mange misforståelser eller «missed opportunities» i det siste – og gjerne at det skylder mangelen på god koordinering,
    • Gjennom 15 års erfaring som prosess-fasilitator og kommunikasjonsrådgiver, har Bård hentet frem de tre viktigste prinsippene som sikrer god kommunikasjon, og henter frem «FlytSonen» – der folk rett og slett jobber svært godt sammen, og ikke kaster bort tiden på mangelfull kommunikasjon.
    • …og ikke bare får salen høre om prinsippene – alle får prøvd seg i smågrupper og testet prinsippene selv. (NB: Ingen må opp på scenen.)

     

    VERDENS BESTE SERVICE

    • Påstanden er at «vi alle» har vært der. I en butikk, telefonsamtale, eller korrespondanse med en virksomhet, der vi rett og slett dropper å kjøpe noe fordi servicen var for dårlig.
    • …samtidig har vi alle opplevd å kjøpe mer enn vi hadde tenkt, fordi servicen vi opplevde var over all forventning.
    • «Verdens Beste Service» er et foredrag først og fremst for de organisasjonene som allerede har service på agendaen. Organisasjoner som vet at nøkkelen til god inntjening er fornøyde kunder – samt at nøkkelen til fornøyde kunder er fornøyde ansatte. Fantastisk service er selve essensen i gode marginer.
    • Så hva er egentlig «service»? Hva skal til for at kunder opplever mer enn forventning – hver gang? Hvorfor er deduktiv metode, improvisasjon og relasjonsmodeller viktige?
    • «Verdens Beste Service» er foredraget som tar service over i eliteserien, og inneholder cases og eksempler fra hvordan Flytoget jobber på hver avgang for å sikre Norges beste kundeservice.

     

    VERDENS BESTE PRESENTASJON

    • «Det er mange powerpointslider i sjøen, og vi skal gjennom alle…dog først etter at vi har hoppet etter Wirkola…»
    • Dette presentasjonskurset skiller seg fra det standardkurset du kanskje har gått før. Du vil ikke bli fortalt hvor du skal stå, hvor du skal ha hendene, eller hvordan du skal øve stemmen og pusten før du går på scenen. Du vil heller ikke høre om hvor mange minutter du bør bruke pr slide, eller hvilke animasjoner som fungerer best. Velkommen til en clipartfri sone.
    • Dette kurset bygger på en retorisk grunnstruktur som beviselig virker, og som gjør at du blir tryggere, tydeligere og langt mer engasjerende. Stikkord for dette presentasjonskurset er publikumsforståelse, rød tråd, historiefortelling, virkemidler og arketyper i salen. Du vil lære å håndtere avbrytelser, interaksjon med salen og overtalelsesteknikker. Vi vil også se på hvordan lage støttemateriale (inkl. slides) som gjør at du står støtt.
    • Alle vil få anledning til å presentere – og har vi god nok tid, vil vi også kunne bruke video.
    • For – det er slidene som støtter deg – ikke omvendt…!

     

Dette sier kunder som har opplevd foredrag med Bård Brænde

Les mer...

Relaterte foredragsholdere