Lasting innhold ...

Odin Johansen

Odin Johansen

Salgstrener og mentor. Bli inspirert av over 20 år lange erfaring innen salg, som han deler ut av i lærerike foredrag!

Odin Johansen har vært i operativt salg siden oppstarten i 1996 hos Kunnskapsforlaget. Reisen fra å være bokselger som jobbet fra dør til dør gjennom oppstart av 11 selskaper til i dag å være sertifisert DiSC instruktør gir en bred erfaring i salg, service og beslutningsprosesser.

UFORPLIKTENDE FORESPØRSEL

Send oss enkelt en forespørsel. Du får lynraskt svar på for eksempel pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpliktende.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Odin Johansen har jobbet syv år internasjonalt i Océ Van der Grinten hvor han lærte å mestre” Managing complexed sales” og SPIN, en av få forskningsbaserte salgsteknikker.

Odin har befalsutdanning og BI som formell bakgrunn. Han henter sin inspirasjon fra USA hvor han har vært 12 ganger på besøk hos ulike selskaper. Han tar også med kundene sine på «workshop» utenom det vanlige i det forjettede land.

De siste to årene har Odin jobbet med store entreprenørvirksomheter, Telecom, finans, teknologi og detaljhandel. Han er mentor på salg i Forskningsparken og bidrar i salgsstarten til små virksomheter som støttes av innovasjon Norge.

Fokus ligger i planlegging og gjennomføring av store og små salg. Det handler om å være den beste versjonen av seg selv når man skal prestere.

Odin Johansen foredrag holdes på norsk.

    Odin Johansen foredrag

    Lyst og evne

    Odin Johansens moderne tilnærming til salg er i hovedsak basert på forståelse av kjøp og at ulike kundetyper krever litt ulik fremtreden fra selger, kunderådgiver, servicepersonell eller administrasjon. Gamle salgstriks er ikke lengre en del av profesjonelt salg. Om vi skal ta godt vare på kundene er det viktig at de er fornøyde og at vi gjør en god jobb både før og etter salget. Odin jobber med selgerne i en praktisk tilnærming. Det betyr at han jobber sammen med dem, også i kundebesøk. Hans erfaring innenfor salg benyttes med eksempler under foredraget. Byggestenene i foredraget er følgende:

    •  Førsteinntrykk
    •  Etablering av et forhold med kunden (i dette tilfellet med publikum) – her gjør Odin en dobbeltrolle som er spennende, eksemplene er live før tematikken avsløres, han er i skuespiller-modus.
    •  Innledning i en god samtale (påstand, hypotese og historie)
    •  Hovedinnhold i en salgssamtale. Her går dere innom psykologiske sannheter fra Freud til moderne salgspsykologi.
    •  Closing, et naturlig resultat av at alt er gjort rett.

     

    Det faglige og pedagogiske i foredraget et forankret i SPIN-teknikk (kunsten å lede kunden mot et salg) og DiSC atferdstrening (bevisstgjøring om, og trening på effektiv atferd og kommunikasjon). Odin går ikke i teorien bak, men viser hvordan dette benyttes i praksis.

    Foredraget blir evaluert skriftlig av alle tilhørerne og du som betaler får resultatet. I tillegg får du et svar fra alle deltagerne i starten som handler om forventninger og målsetninger om egen individuell kompetanse. Odin har også en utvidet undersøkelse om kommunikasjonsegenskaper som kan flettes inn om dere ønsker egenevaluering. En unison egenevaluering på individuelt nivå gir deg en pekepinn på hvor innsatsen videre bør siktes inn.

    Deltakerne vil sitte igjen med konkrete tips og råd som kan benyttes i arbeidet umiddelbart etter foredraget. Som leder vil du oppleve en ekstra motivert gjeng som tar tak i de små viktige tingene man har glemt på veien i en travel hverdag.

    Odin Johansen foredrag

    Det perfekte salgsmøte

    • Dette Odin Johansen foredrag er en blanding av dokumenterte metoder, teknikker, evnen til å tilpasse adferd til ulike mennesker, roller, situasjoner og kjøpssykluser.  Anerkjennelsen av at vi er svært forskjellige, og at en metode ikke er nok, kan selv for de som presterer på topp være en vekkelse.
    • Historiefortelling er en av tre sterke virkemidler i salg. Forvent dere noen gode historier fra Odin på scenen. Han har i tillegg et stort engasjement og kjennetegnes ved å skape dialog og ta ting på kornet.
    • Målet som uttrykkes under foredraget er at alle skal lære noe de kan benytte umiddelbart.” De dyktigste selgerne er ikke så gode til å dele sine suksesskriterier”. Møt en selger som deler alle tips og triks fra egne erfaringer, studier og hundrevis av selgere han har coachet.
    • ”Salg er egentlig markedsføring + closing. Vi hjelper kundene til å ta rett beslutning i vår favør”.
Foredragsholdere relatert til

Foredragsemner med Odin Johansen