Tlf. 911 16 989
Få profesjonell rådgivning av våre flinke konsulenterTlf. 911 16 989
Denne salgsguruen er med over 30 års erfaring en av Norges mest ettertraktede innen motivasjon og arbeidsglede.
Forespør enkelt om pris og dato4.75 ut av 5 stjerner
"Morten leverte et inspirerende og humoristisk innslag som traff midt i blinken for de ansatte i bedriften. Stor snakkis i korridorene dagen derpå. Budskapet sto til forventningene og nå er tiden inne for å bearbeide stoffet. Stor takk til Morten!"
Send oss enkelt en forespørsel. Du får lynraskt svar på for eksempel pris og dato.
Morten Brandt har en evne til å fange oppmerksomheten, fremkalle latteren og inspirere til ettertenksomheten. Det er ikke nok å ha gode planer og ideer. Action er Mortens motto!
Morten Brandt er en av Norges fremste eksperter på salgsutvikling. Han trives i fronten og presenterer sitt budskap som får tilhørerne til å riste av latter samtidig som de lærer.
Morten har jobbet i STI, tidligere Euro Business School, siden 1988. Han har en unik evne til å se nye vinklinger, til å kombinere kreativ og analytisk tankegang. Morten har jobbet med utvikling av mennesker i bedrifter og virksomheter i 30 år. Han konstruerte programmet som ble kjørt for Flytoget i årene før de toppet listen over bedrifter i Norge med mest tilfredse kunder (Norsk kundebarometer 2008 – BI).
Med sin litt slentrende holdning kan han ved første øyekast virke litt tilfeldig plassert på scenen, selv om han alltid er ulastelig antrukket, men når han taler får han full oppmerksomhet og uten unntak toppscore på evalueringene. Han er en sann mester i kommunikasjon og motivasjon som du kan lære mye av!
Morten har holdt kurs for ca. 300.000 deltagere. Han drifter også utviklingsprogrammer for store bedrifter innenfor ledelse, salg og service.
Et Morten Brandt foredrag kan handle om salg og service, motivasjon og kommunikasjon, og arbeidsglede og trivsel. Han tar også oppdrag som konferansier.
Morten Brandt holder foredrag på norsk, svensk, dansk og engelsk.
Vis foredrag med Morten Brandt"Morten Brandt holdt et engasjerende, nyttig og morsomt foredrag for oss. Vår egen evaluering viste av deltakerne var meget fornøyde."
Thomas Skålnes
"Morten Brandt sprudlet tidlig en morgen i Bergen og formidlet budskap rundt salg og service på en folkelig og fornøyelig måte. Det er ikke ofte vi betaler for å få østlendinger til Bergen, men denne gangen var det virkelig verdt det."
Varehussjef Odd Rune Bjørge
"Morten leverte et inspirerende og humoristisk innslag som traff midt i blinken for de ansatte i bedriften. Stor snakkis i korridorene dagen derpå. Budskapet sto til forventningene og nå er tiden inne for å bearbeide stoffet. Stor takk til Morten!"
Jørgen Tandberg, Regnskapssjef
Helt fantastisk, absolutt mye lærdom, gjenkjennelse og god trimming av lattermuskler.
Linda Meller, Operation Manager
Terningkast 6!
Pål Espen Knøsmoen
Utrolig engasjerende og treffer godt på tema! Moro!
Cato Solstad, Daglig leder
Leverte virkelig, faktisk over forventning - og forventningen var stor.
Torgeir Anda
Fantastisk inspirasjonspåfyll! Lattermusklene fikk trimmet seg i 45 minutter.
Lise Ulstein
Veldig bra - både lærerikt og morsomt!
Anette Karlsen
Vi har sendt ut en questback undersøkelse i forhold til hele vårt arrangement og på en skala fra 1-6 , fikk Mortens foredrag et snitt på 5.4 , Undersøkelsen var gjort blant 142 deltagere og 88 besvarte den. Mortens score var den desidert beste score på alle aktivitetene den helgen – så vi gratulerer så masse og takker igjen for et flott foredrag!
Synnøve Olsbø
Morten har vært en meget profesjonell foredragsholder som har levert akkurat det vi ba om. I tillegg ble det mye latter og moro og det gjorde dagen med Morten veldig bra. Han får høyeste score av oss!
Gunn Kristin Johansen
Budskapet er enormt varierende, men fellesnevneren er at det handler om mennesker; hva som skjer med dem i forhold til seg selv og i forhold til andre. Skal jeg tematisere, så vil det handle om salg, service, ledelse, motivasjon, kommunikasjon, bedriftskultur, endringer, prestasjoner og/eller målsettinger. Som oftest vil mine foredrag være en tilpasset versjon med elementer fra alle disse temaene, og vil aldri være identiske. Noen eksempler eller fokus vil brukes oftere enn andre, men jeg søker å alltid treffe mitt publikum der de er.
Reaksjonene vil variere etter format, publikum og tema, men veldig mange synes det er morsomt, tankevekkende, motiverende og ”på kornet”.
Stikkordene for å lykkes handler om i hovedsak to ting: presisjon og aktualitet – å presist forstå hva oppgaven og forutsetningene for leveransen, og å være aktuell omkring hva som er viktig akkurat nå.
Jeg har i stor grad behov for å vite følgende:
1. Hvem er mitt publikum; hva jobber de med? Hva preger deres hverdag? Hva er de opptatt av for øyeblikket? Hva er deres utfordringer og gleder? Litt om historikken og hvordan de havnet der de er.
2. Hva er målet med mitt innlegg og for arrangementet totalt sett. Jeg pleier å spørre: ”Hvis dere etterpå definerer mitt innlegg som 100 % vellykket; hva har da skjedd? Hva preger deltakerne?”
3. Hemmere og drivere: Hva hindrer oss i nå målet, og hva kan hjelpe oss?
Når jeg har fått tilfredsstillende svar på disse spørsmålene finner jeg en inngang og en utgang, før jeg tenker på hvordan jeg kan binde disse to endene sammen.
Jeg møter utrolig mange spennende mennesker og får oppleve utrolig mye. Variasjonene mellom de ulike forutsetningene gjør at jeg aldri kjeder meg. Og så får jeg umiddelbar feedback på alt jeg gjør, noe som gir alt jeg gjør en mening og effekt. På mange måter verdens beste jobb!
Humor er for meg et veldig viktig virkemiddel, men ikke nødvendigvis et mål i seg selv. Humor og latter har en del fabelaktige effekter: den åpner sinnet for input, den tar vekk eller reduserer redsel og angst, den gir energi og glede, og den vekker nye tanker. Jeg er veldig opptatt av at humor virker best på en grunnmur av alvor, og jeg opplever stadig at den dypeste og beste latteren utløses av en ny og respektfull belysning av noe virkelig alvorlig.
Etter 2.500 foredrag er det vanskelig å plukke ut noen helt spesielle, men umiddelbart er det noen morsomme episoder som jeg kommer på:
1. Da jeg holdt et 8 minutters innlegg for 8000 deltakere i forbindelse med fusjonen mellom Oslo Lysverker og Hafslund.
2. Da jeg fordro for 350 klin gærne damer fra et homeparty-firma. Har aldri følt meg nærmere Mick Jagger.
3. Jeg var en gang på en 2-ukers turne sammen med blant annet Alex Rosén, Thomas Gjertsen og Great Garlic Girls. Morsomt…
Alle mine foredrag er unike gjennom at jeg alltid varierer de i forhold til mitt publikum. Jeg opplever at de mange foredragsholdere har ett standard foredrag de holder. Mange har bare en historie å fortelle; sin egen. Jeg har like mange historier som erfaringer, og i og med at jeg konstant samler gode historier, beskrivelser av spennende mennesker og morsomme observasjoner, vil jeg alltid ha noe nytt på lager.
Interessant, morsom og energisk.
En som skaper nye tanker og entusiasme. En som tør å ta styringen i salgsprosesser. En som hele tiden søker å få ting til å skje.
Og 1000 andre gode og dårlige grunner til å lykkes med salg.
Send oss enkelt en forespørsel. Du får lynraskt svar på for eksempel pris og dato.