Lasting innhold ...

Göran Adlén

Göran Adlén

Ettertraktet trendanalytiker som samarbeider med internasjonale varemerker - Lær om trender, ledelse og kommunikasjon!

Göran Adlén er en anerkjent foredragsholder som flere ganger har blitt nominert til årets taler, årets foreleser og fått hedersprisen ved Stora Talarpriset i Sverige tre år på rad.

 

UFORPLIKTENDE FORESPØRSEL

Send oss enkelt en forespørsel. Du får lynraskt svar på for eksempel pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpliktende.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Göran Adlén har laget reklamer, vært creative director og arbeidet med mange kjente internasjonale varemerker.

Siden 2002 har han gitt ut en årlig trendrapport. Göran har skrevet flere bøker, blant annet årets lederskapsbok i 2005, «Framtiden är inte vad den brukade vara». Göran er en entreprenør og skaper som elsker framtiden, kule kreative idéer og alt nytt som skjer.

Göran holder foredrag om trender, kommunikasjon, varemerker, lederskap og inspirerer alt fra små grupper til tusentalls personer ved store arrangement.

Göran sier at det bare finnes tre ord som er viktige om man skal lykkes: «Våga, Älska, Spring!»

Göran Adlén foredrag holdes på svensk.

    Göran Adlén foredrag

    Trendspanerens manifest

    • Hva er det egentlig som skjer i omverdenen vår? Hvordan agerer vi når vi ikke eier vårt eget varemerke lenger og all informasjon vår drukner i et infernalsk, informativt inferno?
    • Hvorfor må du levere et bra «content» og hvordan skal du agere når alt blir mer mobilt på nettet? Hva skjer når robotene snart utkonkurrerer oss og mer enn 20 milliarder uoppkoblede gadgets snakker med hverandre i en «internet of things-revolution», samtidig som vi ser hvor viktig det er å være et «nice company» som bryr seg om omverdenen?
    • Hvorfor må du bli så mye raskere for å lykkes og hvordan skal du digitalisere din virksomhet uten å miste den humane siden?
    • Dette foredraget bygger på Göran Adléns trendrapport for 2016 og kan tilpasses til alle målgrupper. Du får mange nye tanker og ideer for fremtiden, men også råd om hvordan du skal lykkes i den.
    • Foredraget kan vare i alt fra 20 minutter til 3 timer. Du kan selvfølgelig også koble til en workshop om du skulle ønske.

     

    Göran Adlén foredrag

    Det lille ekstra

    • Glem alt du har lært deg om salg og kundeservice. I dag møter du en kunde som ofte er mer belest enn selgeren. En kunde som ofte har avgjort hva det er de vil ha før kjøpet. Hvor kunden stoler mer på sine Facebook-venner og Youtube-videoer enn på selgeren.
    • Det er i denne verdenen du skal lykkes. Det er i denne verdenen hvor den menneskelige kontakten blir så mye viktigere. Du må gi det lille ekstra uansett om du selger i en fysisk butikk eller på nettet. Du må bry deg om kunden din. Du må gi kundene kjærlighet.
    • For glem ikke at 63 % av alle kunder opplever at de får økt hjerterytme av god service og at 53 % opplever de samme følelsene som når du forelsker deg, ved virkelig god service.
    • Dette kan bli det viktigste foredraget du har sett, for det handler om hvordan du ved å kombinere kjærlighet og lykke kan oppnå flere salg!
    • Foredraget kan vare i alt fra 45 minutter til 2 timer. Du velger selv.

     

    Göran Adlén foredrag

    Forandring på rett vis

    • Vi elsker forbedringer, men hater forandringer. Men hvorfor er det så vanskelig å forandre seg? Hvorfor fungerer det ikke å bruke organisasjonsmodeller fra tidlig nittitallet og å rekruttere etter metoder fra 1920?
    • Hvorfor tror mange at vi har en personlighetstype som det ikke går an å forandre? Hvorfor lever begrep som: «Du kan ikke lære gamle hunder å sitte», når vi kan forandre oss på mindre enn syv timer?
    • Göran er ikke hjerneforsker, men han brenner for å lære seg alt den nye hjerneforskningen sier. Han har samlet kunnskapen fra de beste og satt den sammen til et foredrag som kan komme til å forandre din bedrifts konkurransekraft, trivsel på arbeidsplassen og lønnsomheten.
    • Dette foredraget handler om forandring på riktig vis. Det er konkret, med masse av tips og gode råd. Det er underholdende, lattermildt og handler om hvordan du kan gi en hel organisasjon mer styrke, glede, forståelse og trivsel både på jobb og i fritiden.

     

    Göran Adlén foredrag

    Overlevelsestips til alle ledere: Glem alt det du har lært deg!

    • Hvorfor rekrutterer du oftest feil personer? Hvorfor skal du glemme vekk eldgamle metoder for rekruttering? Kan personer med ADHD, autisme og asperger virkelig være ditt livs viktigste rekrutter?
    • Er nyutdannede direkte fra skolen svaret, eller er de med erfaring og kompetanse best egnet? Hvorfor bør du ansette eldre superskapere? Hvorfor er det viktig å få dine ansatte til å hvile under arbeidsdagen – og hvorfor skal vi fokusere på å gjøre mindre? Hvorfor skal alle være med på Facebook og gjerne bruke det på jobben? Hvorfor skal du jakte etter introverte personer som ikke liker å mingle?
    • Svaret får du høre i Göran Adléns provoserende foredrag om det fremtidige lederskapet. Han tar opp den nyeste forskningen som viser at mange gamle sannheter må slaktes brutalt. Det er et underholdende, annerledes og reflekterende foredrag som kan komme til å forandre ditt lederskap for all fremtid, til det bedre!

     

    Göran Adlén foredrag

    Den framtidige kommunen og offentlige instanser

    • 24/7 er ikke et morsomt konsulent-uttrykk lenger. Det er den realiteten som alle kommuner og andre offentlige instanser møter i dag. Det handler ikke lenger om å se seg som myndighet uten å se seg som en serviceorganisasjon.
    • Det handler om behandling av lokale innbyggere og medborgere. Det handler om hvordan man styrker konkurransen og blir et attraktivt varemerke og en attraktiv arbeidsgiver. Foredraget handler om å forstå hvorfor man skal ha en dialog med innbyggerne sine og hvorfor det er så viktig å være fokusert på service.

     

    Göran Adlén foredrag

    Den digitale syklonen

    • Vi snakker ikke om en lun og skjønn sommerbris uten en syklon som feier inn med en komplett og nådeløs kraft. Det er ikke snakk om været, men digitaliseringen vi ser i hele samfunnet. En syklon der det gjelder å befinne seg midt i øyet for å lykkes.
    • Dette kommer til å få store konsekvenser. Store selskaper sliter allerede med å hevde seg mot de som er mindre og raskere. Store varemerker kommer til å dø. Tradisjonell reklame blir stadig mer ineffektiv og selskaper må lage raskere og mer fleksible organisasjoner. Digitaliseringen påvirker alle typer bedrifter, fra service til produksjonsvirksomhet og vårt daglige liv.
    • Det finnes ingen del av livet i samfunnet som ikke kommer til å bli påvirket av digitaliseringen i morgen.
    • Er dette enda et dommedagsforedrag? Nei, tvert imot er det et optimistisk, underholdende og tankevekkende foredrag om hva digitaliseringen kommer til å innebære for bedrifter og organisasjoner.

     

    Göran Adlén foredrag

    Hjerne, hjerte og en hel masse moro!  

    • Hvordan oppnår man ekte arbeidsglede?
    • Hvordan får man et team til å jobbe optimalt sammen?
    • Hvordan sørger man for at alle blir sett?
    • Hvordan får man det beste ut av hver enkelt?
    • Hvordan skaper man en virkelig rosende kultur?
    • Disse spørsmålene vil bli besvart i dette foredraget.
    • Dette er ikke nok et foredrag i en serie av inspirerende foredrag. Foredraget er basert på den nyeste hjerneforskning og all kunnskap om hvordan man skal oppnå suksess.
    • Du vil føle deg inspirert, motivert og hatt mye moro i mellomtiden
    • 45 minutter – 1,5 timer.
Dette sier kunder som har opplevd foredrag med Göran Adlén

Les mer...

Foredragsholdere relatert til

Foredragsemner med Göran Adlén