Lasting innhold ...

Om emnet Forbrukeratferd

    • Med forbrukeratferd legges det vekt på hvilke faktorer som styrer og påvirker forbrukerens atferd, og hvordan markedsføreren kan dra nytte av disse faktorene.
    • Forbrukeren er uavhengig og tar sine egne beslutninger. Men det er mange underliggende forhold som påvirker en kjøpsbeslutning, som for eksempel personlige holdninger, kulturell og sosial påvirkning, økonomi, tid, sted og anledning. Derfor kan forbrukeren også påvirkes til en viss grad.
    • Å se tingene fra kundens perspektiv anses av mange som selve nøkkelen til suksess. Men det å se tingene fra kundens perspektiv, er langt enklere sagt enn gjort.
    • Et foredrag om forbrukeratferd skal ikke bare gjøre deg i stand til å se tingene fra kundenes ståsted. Kunnskapen gir også andre fordeler. F.eks. blir man bedre i stand til å vite hvilke “knapper” man skal trykke på for å manipulere andre mennesker (kunden), og man kan lettere gjennomskue andre som prøver å manipulere deg.
Forespørsel på emne

Fyll ut feltene under og få forslag på foredragsholdere innenfor dette emnet.
Vi kontakter deg innen en arbeidsdag.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.